Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

för mig är det viktigt!

tomyÄr det något som är så sjukt viktigt för mig så är det mina rutiner. Direkt jag kommer ur dem så är hela jag ur balans och då kan går det oftast åt fel håll. Genom att hålla i mina rutiner så satsar jag hårt på några saker:

1. Träning, 2. Ingen alkohol! 3. Fasta tider 4. Lägga fram saker dagen innan

Det tog mig halva livet att inse vad som var bra för mig. Första punkten i livet jag kom fram till var att helt sluta med min medicinering av adhd. Nästa steg var att hitta de knep/sätt som får mig att fungera.

Träning: Jag började med att spela hockey när jag var 9 år så det kändes naturligt att gå tillbaka till någon form av träning. Vilket blev gym och styrketräning. Jag kommer in i det mer och mer för varje dag som går däremot har jag inte bloggat om det och det av den enkla anledningen att jag alltid varit en jojo tränare förut. Men jag ser en förbättring, framförallt. Jag mår bra!

Ingen Alkohol: För 4,5 månader sedan slutade jag helt med alkohol i vad från början var ett ” slå vad ”. Men jag insåg snabbt att min kropp mår riktigt bra av det. Det är klart att många har sagt till mig att jag borde kunna ta ett glas här och där. Men varför ska jag? Det är väl bättre att lyssna på mig själv för det är ändå jag som vet vad som är bäst för mig!

Fasta tider:Fasta tider får mig att få ett lugn i kroppen och min mobil ringer när klockan är inställd då vet jag direkt om jag kollar på mitt lilla schema som jag lägger in varje morgon i telefonen vad som ska göras på vilken tid. Det är lätt för mig att följa och allt ifrån när jag ska blogga, träna, duscha, borsta tänderna.

Lägga fram saker dagen innan: Jag lägger fram mina kläder dagen innan, oftast har jag kommit på något helt annat dagen efter så jag byter iallafall men det är en god tanke. På andra sätt funkar det perfekt eftersom jag lägger fram allt ifrån gymkläder, kläder, rätt accessoarer, och de sakerna jag ska använda dagen efter.

Smarta sätt som har fått min vardag att funka! Inte bra men helt klart bättre än innan! Så ett tips till dig med adhd som har en diagnos. Ta inte dina tabletter! För det finns en väg som är enklare. Det här har även gett mig grymt bra självförtroende! Att tro på mig själv och se att jag kunnat må bättre (:

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
2kommentarer
  • Jag dricker inte heller längre, inte sedan studenten. Ser verkligen ingen poäng med det då jag inte mår bra av det. Det är ofta folk som frågar varför och vill att man ska ”släppa loss” men jag ser ingen mening med att dricka medan jag gör det. Inte många 95:or som inte dricker, men nu är vi ju två i alla fall. Haha 🙂

    amanda 2014-09-17 10:15:43
    Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Hanna Elfast
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
34 kvadrat
Home
Jannike Ebbing
Lifestyle
Fanna Ndow Norrby
Mode
Mathilda Weihager
Hälsa
Joanna Swica
Lifestyle
Sophia Anderberg
Lifestyle
Cassandra Lundgren
Mode
Emma Fridsell
Lifestyle
Evelina Andersson
Mode
Emma Danielsson
Mode
Imane Asry
Lifestyle
Mitra Javadi
Mode
Tyra-Stina Wilhelmsson
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Cassandra Klatzkow
Lifestyle
Sara Che