Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

boy london – nazist?

forklaring

Märket Boy London som jag använder och är bara en av väldigt många. De bakom märket är ifrån judiskt ursprung och även de alla som säljer märket runt om i världen är ifrån en känd judisk familj. Örnen som vissa av er påstår är en nazistsymbol är i själva verket en urgammal symbol ifrån Egypten ifrån farornas tid. Men sedan tog rommarna till sig denna och gjorde den till deras symbol. Hitler inspirerades medvetet eller inte av den friska rasen som ursprungligen kommer ifrån Indien och det var Hitler som kopierade hakkorset. Mina vänner den är en urgammal hindu-symbol som fortfarande används än idag.

Fågeln används av andra stora modeskapare som tillexempel Armani och många fler. Någonting som jag inte tror ni visste är att Hugo Boss designade alla nazisterna SS soldat kläder men det nämns aldrig?

Visst man kanske kan se likheter mellan märkets logga och det som vissa av er syftar på. MEN det är inte det som modeskaparna menar och deras egna syfte är att vi ska syfta det här med det som det egentligen står för! Jag väljer att svara på det här då det är väldigt många spekulationer och felaktiga påståenden!

The label Boy London that I use and is only one of very many. Those behind the brand is from Jewish descent and although they are all selling the brand around the world is from a known jew family. Eagle, as some of you claim is a Nazi symbol is actually an ancient symbol of Egypt from the hazards of time. But then the Romans took to heart this and made it their symbol. Hitler was inspired consciously or not the fresh breed originally came from India and it was Hitler who copied hakkorset . My friends it is an ancient Hindu symbol that is still used today.

The bird is used by other major designers such as Armani and many more. Something I did not think you knew that Hugo Boss designed all Nazis SS soldier clothes but it is never mentioned ?

Sure you might see similarities between the brand’s logo and what some of you are referring to. BUT it ‘s not the fashion designers say and their own view is that we should seek this with what it really stands for ! I choose to respond to this because it’s quite a lot of speculation and false claims !

boylondon2

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
21kommentarer
  • Ett så skriver du som en kråka så det är svårt att veta vilka du menar när du skriver om rommarna. Är det romare eller romer du menar? Om du menar romer eftersom du skriver om en frisk ras ursprungligen från Indien så har du ju verkligen, Hitler såg till att ca en halv miljon romer mördades i förintelsen. Om du menar romare så ja, Hitler använde mycket av deras militärsymbolik och kultur tex heilandet. Att romarna tog örnsymbolen från Egypten är väl heller inga konstigheter. Men sedan min vän går du ner dig i okunskap och medveten eller ej historieförvanskning. Örnen som romarna använde sig av och som även sedemera blev en rikssymbol för Tyskland tittar åt vänster och har rundade vingar med ett mycket tydligare formspråk från antikens Egypten och Romarrike. Örnen som Hitler designade själv till partisymbol för Nationalsocialisterna tittar åt höger och formspråket har blivit både enklare och betydligt rakare, det är denna örn Boy London använder sig av. Inte den antika örnsymbolen.
    Man får klä sig i vad man vill och stå för vad man vill men det är precis det som blir fel när okunniga och historielösa personer försvarar sin rätt att bära en symbol som de inte ens förstår. Och bara för att en judisk familj påstås ligga bakom företaget är ingen ursäkt du kan gömma dig bakom, det är ändå du bland andra som väljer att köpa och promota deras design, en designers ursprung ger den inte carte blanche att vara ett arrogant svin.

    Hugo Boss inblandning med nazisterna är vida känt. Likaså John Gallianos vedervärdiga antisemitiska utbrott, om man vågar titta lite utanför sin egna självgoda bubbla kan man läsa om sådant.

    Det finns inget fulare än okunskap.

    Thunderbird 2014-01-15 15:56:07
    Svara
  • Tycker det är intressant att så många är emot ett märke pga av vad dem som en gång bar det stod för. Endå är det socialtaccepterat att bära tröjor med USAs flagga på fast Amerikanska soldater på order av folket genom den representativa demokratin dödat miljontals människor i Japan, Afghanistan, Irak, Vietnam med fler platser. Känns nästan lite som hyckleri. Come on people om man ska hata på allt som kan kopplas till något hemskt så kommer vi inte kunna säga något, göra något eller för den delen bära något för i allt vi gör kommer det finns folk som anser det stötande, vare sig det är en efterlevande från koncentrationslägren eller en föräldralös pojke i Kabul.

    Alex 2013-12-29 04:53:03
    Svara
  • http://www.nattstad.se/hietalaa?id=10883152 <– Till alla med liknande åsikter.

    Dessi 2013-11-14 21:53:41 http://nattstad.se/hietalaa
    Svara
  • Självklart så har du en annan åsikt då du gillar att använda alla sorters kläder så länge det är av ett speciellt märke. Men tror du inte att du och din plånbok kan handla andra märkeskläder för att vara en god medmänniska och undvika att såra judar, homosexuella och släktingar som blivit påverkade av Hitlers tid. Sluta vara en egoist gällande kläder, för jag kan garantera dej att du påverkar folk negativt genom att bära sådant där tryck offentligt. Tack och hej för nu fick jag säga min grej! (Klyftig avslutning)

    linnéa 2013-11-06 16:59:20 http://www.linneojonsson.blogg.se
    Svara
  • Men snälla du Viktor. Ursprung hit och ursprung dit. Jaha okej, då är det väl lika okej att bära kläder med ett hakkors på så som det är okej att bära kläder med örnen på, eftersom de båda symbolerna förknippas med nazismen men som är ”ifrån ett hinduiskt och judiskt ursprung”. Ursprunget spelar inte nån roll i det här, för inte fan tänker man ”Åh nej, ett hakkors på tröjan (eller örn), nä men just det symbolerna är ju ifrån ett judiskt och hinduiskt ursprung så det är ju inget fel med det.”
    Men nu är det ju så att symbolerna förknippas med just nazismen då Hitler ”snodde” symbolerna och gjorde de till ”hans egna”. Inte fan tänker man på ursprunget, utan vad det förknippas med.
    Kanske kan ta och nämna att ett av Boy Londons första klädesplagg var en tröja med Adolf Hitlers ansikte på. Fast det är ju inget fel med det för Hitler var ju ursprungligen ifrån sin pappas testiklar (spermieHitler!) och därför kan inte hans ansikte på en tröja klassas som fel eftersom hans pappa faktiskt var snäll.

    -.- 2013-11-05 00:45:26
    Svara
    • Svar på -.-s kommentar.

      Klockrent! Håller absolut med dig!

      Tina 2013-12-19 02:14:48
      Svara
    • Svar på -.-s kommentar.

      Vi har olika uppfattningar du och jag, thats it!

      Viktor Frisk 2013-11-05 22:15:14
      Svara
      • Svar på Viktor Frisks kommentar.

        Du skriver ett blogginlägg där du argumenterar för din sak, men när du får mothugg så vill du inte vara med längre. Att försöka styrka din åsikt med att ”vi har olika uppfattningar” är svagt. Förklara dig och styrk ditt argument med vidare fakta om det går eller var lite storsint och stark och erkänn att du var taktlös och gjorde ett misstag. Som en förebild för unga killar och tjejer (antar att du är det, jag har ingen aning om vem du är) föreslår jag att du gör det sistnämnda.

        Jim 2013-12-06 16:16:50
        Svara
        • Svar på Jims kommentar.

          Instämmer, till fullo.

          2013-12-30 10:56:25
          Svara
          • Svar på s kommentar.

            Jag får säga att det är ett väldigt dumt argument. Jag förstår att detta inte är symboler som på något sätt var nya när de snappades upp av Hitler och hans partikamrater, men faktum kvarstår att denna symbol har använts flitigt under nazismen i Tyskland på 30-/40-talet och kommer alltid att förknippas med detta.

            Symboler är just symboler för att de symboliserar något, och dessa symboler symboliserar ju även nazismen då dessa har använts i det ändamålet. De må symbolisera mycket annat, men nazismen är inkluderad. Sedan kan man ju välja om detta är något man vill stödja eller inte, och att bära/göra reklam för dessa kläder är att visa att symbolen är ok, och att du kan stå för vad den symboliserar.

            Jag bara antar att du ej är nazist, eller har nazistiska sympatier, så då kanske det är mer klokt att ej bära symbolen för ideologin?

            Henrik Nilsson 2014-02-19 11:02:01
            Svara
  • how think are your readers? Its not a Natzi sign.
    And never was, end of conversation!

    ps. Viktor you must be the only guy who
    can carry a skirit that well and still look like a hunk ; )

    hallo 2013-11-04 18:03:16
    Svara
  • Av all rimlighet bör jag kunna bära ett hakkors på min tröja utan att det ska ses som något sinnessjukt ifall det är det argument man skall följa. Handlar väl snarare om att ha respekt för andra människor som har varit med om andra världskriget, har släktingar därifrån eller av andra anledningar är ärrad av händelsen. Av samma anledning heilar min inte på stan eller skriker ut nazistiska budskap på stan, men det är väl viktigare att du får bära din tröja med nazistörnen än att andra slipper må dåligt när de går på stan.

    Hampus 2013-11-04 16:36:25
    Svara
  • Hakkors*

    2013-11-03 22:19:49
    Svara
  • Du er värkligen sexy i skjørt! Stå på Victor 😉 Vær deg selv.

    Jørgen 2013-11-01 15:59:00
    Svara
  • Att Hugo Boss gjorde nazisternas kläder är känt sedan länge men få vet de då de inte har några symboler eller liknande som kan kopplas samman med dem.

    .. 2013-11-01 09:46:03
    Svara
  • Spelar visst rollvad det betyder och det är uppenbart
    Att det är INTE någon nazist märke, eller att Viktor stödjer
    Detta

    Viktor, du är bra, och behöver INTE bry dig om vad folk
    Säger

    Carinna 2013-10-31 22:50:51
    Svara
  • Thanks for the explanation, l took the time to google
    And l was wrong in my judgment, it us a old symbol and
    Even to this day both the eagle us used on 6 flags and even
    The swastika is used all the time all over india it seems
    As you were right its a Hindu symbol.

    And Hugo Boss??? Wow did not know that, googled
    It after you mentioned it and yes you are right, seems Russell Brand
    Mentioned it too if you look on youtube.

    Love your blog!!

    Karenina bing 2013-10-31 22:46:08
    Svara
  • Judar eller nazister, egypter eller tyskar, det spelar enligt mig ingen roll alls då märket på kläderna klart och tydligt kan sammankopplas med partiet. Hakkorset var tidigare en symbol för solen men jag tvivlar på att du skulle ta på dig en tröja med ett hakkors på? Det spelar ingen roll vad märket EGENTLIGEN betyder när många associerar det med nazismen, och som inte vet detta som du nyss lade fram i inlägget. Sen kan man ju undra varför de valde det här märket när dom vet var det använts förut, inte så smart va? Deras huvudkontor är förmodligen oerhört partiska.

    läs 2013-10-31 19:57:46
    Svara
    • Svar på läss kommentar.

      Jag håller med! Hakkorset kommer ju som sagt från indisk tro, och Hitler tog det som sin egen symbol. Men bara för att det varit en fin symbol betyder inte det att man får bära den på kläder. Eller att man ska använda kläder som är förknippade med det.

      Jolin 2014-10-21 09:06:55
      Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
34 kvadrat
Lifestyle
Evelina Andersson
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Cassandra Lundgren
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Emma Danielsson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Cassandra Klatzkow
Lifestyle
Sophia Anderberg
Home
Jannike Ebbing
Lifestyle
Sara Che
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Emelie Walles
Hälsa
Joanna Swica
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Tyra-Stina Wilhelmsson
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Imane Asry
Lifestyle
Fanna Ndow Norrby
Hälsa
Jenny Sunding