Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

VAD GÖR EN SOCIAL MEDIA DIRECTOR?

sho.jpgss

Social media director på Mindmakers PR

Mitt mål med mitt bloggande har aldrig varit att egentligen bara driva en blogg. Mitt mål har alltid varit att det ena kommer ge det andra. Bloggen är min stabila bas där jag alltid har grunden till det jag håller på med idag. Både när det gäller musik, bloggande, andra sociala medier och mitt yrke.

Jag är anställd på företaget Mindmakers PR som Social Media director. Men vad gör man egentligen då? Det ska jag berätta!

 Jag jobbar mycket med våra kunder som exempelvis Halebop, LinkedIn, Storytel, Nordicbet m.m med alla deras kanaler i sociala medier. Som exempel Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter och övriga kanaler.

Jag bygger strategier för att bli ännu starkare och jobba med innehåll och snyggt material. Det gäller att veta vilka tre ben man står på och få fram budskapet tydligt.

– Många företag jobbar fortfarande med traditionell media som en helsida i DN, Tv-reklam eller facebook annonser. Jag försöker hitta nya vägar så företag kan få ut ännu mer av sina kampanjer i sociala medier.

– Sen är min roll att hela tiden vara med i möten och hjälpa företag och influencers att ge inputs på mina egna ideér och tankar.

Jag tycker det är kul att ett så stort företag vågar anställa en 20 åring. Jag har inte 10 år bakom skolbänken bakom mig, men jag har erfarenhet inom det här sen jag var 15 år gammal. Så detta bevisar återigen att skolan inte betyder allt. Jag är väldigt tacksam att jag får vara endel av att bygga det här företaget ännu starkare!

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
4kommentarer
  • Låter riktigt bra Du äger 🙂

    Elin 2015-09-15 07:23:50
    Svara
  • Låter ju jätte bra, och passar dig perfekt skulle jag tro! Du är bäst! 🙂 ❤️

    Linnea 2015-09-15 07:08:15
    Svara
  • it’s great what you do.
    social networks can help many companies to make themselves known.it is important.
    I agree with you the studies are not everything. We can to succeed without it even if it’s difficult. But when someone has a talent and experience , we can

    the key is to practice a profession that fascinates us

    And you are the proof that when you have the talent and we are passionate about our business. you succeed step by step ❤️

    Kelly 2015-09-14 16:07:56
    Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Petra Tungården
Home
34 kvadrat
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Elin Johansson
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Emma Danielsson
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Fannie Redman